Är det något du undrar så kan du hitta svaren på de vanligaste frågorna här. Du är alltid varmt välkommen att kontakta oss för mer information om hur C3C Beredskap skulle fungera för dig och ditt område.
C3C Beredskap innebär att du som kund året runt, dygnet runt, snabbt får tillgång till skydd som kan rädda miljö, egendom och liv. Du som kund aktiverar skyddet om du drabbas, eller riskerar att drabbas, av en olycka eller kris.
Fördelarna med att abonnera istället för att köpa in är som störst för dig som:
Om lösningen du behöver ska användas ofta, eller till och med vara permanent, är det bästa att köpa utrustning av C3C. Vi lämnar gärna prisuppgifter på både abonnemang och köp, och hjälper dig jämföra vilket alternativ som passar dig bäst och blir mest ekonomiskt hållbart.
C3C och du sätter ihop en skräddarsydd lösning som passar dina nuvarande behov och de behov du ser i framtiden. Det vi kan erbjuda är framför allt:
Skyddet består främst av vårt smarta robusta blocksystem som smidigt byggs upp som skydd mot faran. Blocken klarar hårt tryck, värme och kyla.
Ytterligare utrustning såsom saneringsmedel, tätningsduk, lättare avspärrningar, markeringar med mera levereras samlat i våra beredskapscontainrar. Innehållet i dessa skräddarsys efter dina behov och efter händelsens karaktär.
Berätta för oss om om de behov ni har och vad ni ser för möjliga hot i framtiden. Om utrustningen inte finns idag undersöker vi vilka möjligheter som finns.
C3C håller noggrann koll på de block och den övriga utrustningen, samt att trygghetsjouren fungerar, genom C3C:s eget logistiksystem Logic Link. Som kund får du en kontaktperson som du kan nå för all information. Du kan även få en kund-inloggning till Logic Link om det önskemålet finns. I Logic Link kan du se vilken utrustning du abonnerar på och var den finns.
Om en olycka sker eller om du får signaler på att något är på väg att hända, aktiverar du ditt beredskapsskydd hos C3C. Det kan ske närsomhelst på dygnet. C3C skickar då ut montörer, konstruktörer och lastbilskranar från sina samarbetspartners, som kommer till platsen med din skyddsutrustning. Din utrustning kommer på plats inom avtalad tid.
Minst en person från avtalsparten behöver finnas tillgänglig för att instruera och informera om platsen och det som hänt.
Flera incidenter kommer kunna hanteras samtidigt och C3C kommer fortsätta bygga upp resurser efterhand som avtal sluts. Volym och vilka produkter som finns till hands kommer anpassas efter kundernas behov och plats.
Skulle det komma flera larm samtidigt kommer en prioritering göras, i samarbete med räddningstjänsten på orten. Även detta skrivs in i avtalet med kunden.
Försäkringsbolag som C3C varit i kontakt med är positiva till C3C Beredskap och hur tjänsten kan begränsa skador. Kontakta ditt försäkringsbolag för information.
För att C3C ska kunna säkerställa att all utrustning står redo och att trygghetsjouren fungerar dygnet runt, behövs en förberedelsetid innan avtalet kan börja gälla. Detta och från vilket datum avtalet gäller, får du tydlig information om när avtalet skrivs.
Avtalets längd och uppsägningstid är också något vi bestämmer tillsammans i avtalet. Du kan alltid förändra ditt abonnemang om du vill utöka skyddet. Då kontaktar du din kontaktperson på C3C.
Vi jobbar ständigt med att hitta fler lagringsplatser i landet och kommer att hitta en plats att bygga upp skydd nära dig om du bestämmer dig för att teckna ett avtal med oss.
C3C kan inte garantera att vi lyckas eliminera eller begränsa skador. Men C3C har alltid ansvar för att rycka ut och bygga upp beredskap enligt det som står i avtalet. Ofta kommer C3C Beredskap göra skillnad, både vad gäller personella, materiella och ekonomiska skador.
För att C3C ska kunna erbjuda bästa möjliga trygghet, få överblick över varje kunds behov och kunna ta ansvar för det som står i avtalet, kan ett abonnemang enbart tecknas med en aktör.